آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۰۷

دکوپاژ (Decoupage ) و دکوپاژ نویسی

 

دکوپاژ ، تقطیع یا برش فنی ، یکی از وظایف بسیار مهم کارگردان است و شامل : تصمیم گیری در مورد محل استقرار دوربین در صحنه ، نوع نورپردازی ، اندازه تصویر ، زاویه دوربین ، نوع حرکت دوربین ، تعداد تصاویری که برای نمایش یک موقعیت لازم است ، نوع اتصال نماها به یکدیگر ، هر صدایی که قرار است در صحنه شنیده شود ( هر صدایی غیر از دیالوگ ها ) و باقی جزئیاتی است که به فرایند تصویری شدن فیلم نامه مربوط می شود.

 

برای مشاهده کامل مقاله و دانلود برگه های دکوپاژ به سایت اصلی درگاه فیلم ایران مراجعه کنید (کلیک کنید)

 
 
منبع : groupjournalists.blogfa.com  ، scenario.ir  ،  forum.majidonline.com  ، filmmaking.blog.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۹
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۸)

ممنونم - خیلی مفید بود.
خیلی خوب بو د کاش میتونستید مثالهایی راهم بزنید
عالیییییییییییییییی ... دمتون گرم
فقط کاش عکس بیشتری میزاشتین از ساعتی...و ارتفاعی ... ارتفاعی چه جوریه؟! حقیقتش هر دو عکس برای من باز نشده...
ممنون
سلام
میشه منبع نوشته هم ذکر کنید؟
خودتون چه کتابی رو در این مورد پیشنهاد می‌کنید؟
پاسخ:
ممنون از تمامی دوستان
خب صادق جان خدمتت عرض کنم که مرجع معتبری نمیشناسم که معرفی کنم
این مطالب هم گلچین کردم
چون هر کدوم نواقص خودشو داشت
بنظرم زیاد دنبال کتاب نباش
ممنون عالی بود
کوتاه و کارامده. ممنون.
عالی واعلا...
در رابطه با دکوپاژ یکی از بهترین توضیحات رو خوندم و بسیار عالی بود. اما کار به این چند خط و یا کتاب ختم نمیشه. دیافت تجربه دیگران و کسب تجربه فردی بهترین آموزگاره.
ما دوره های عملی آموزش کارگردانی داریم با تیم تخصصی و تمرین زیاد و آموزش حرفه ای. در انتها مدرک بین المللی فنی حرفه ای داده میشه. میتونید به 9199194248 تماس بگیرید. تعرفه هم دولتی و فنی حرفه ای تعیین می کنه. سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی