آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۳

رایت فیلم بصورت DVD در ادیوس

با سلام

در این پست قصد دارم آموزشی در مورد چگونگی رایت دی وی دی قرار بدم

بخش اول: خروجی گرفتن بصورت MPEG2 سبک، پیش از رایت


EDIUS elementary stream MPEG export for DVD Authoring

 

1. Mark in and out on your HD or SD timeline, open the exporter and choose MPEG, then Elementary Stream Exporter.

 

2. Be sure to use a maximum of 7700kbps (or less) for video and 256kbps for audio, set audio type to Dolby Digital AC-3

 

3. IMPORTANT, if project setting is HD, then you also need to change Size to NTSC 720x480 or PAL 720x576

 

NOTE: The EDIUS mpeg exporter uses all cores at 100%, as a result, the export will be lots faster than the duration of the timeline. EDIUS6 does a great job in downscaling from HD timeline to SD moeg for DVD.

 

Elementary Stream Export Basic Settings


4. Go to Extended Settings, set field order to top field, set profile level to MP@ML, close GOP, set the correct GOP structure, 15 PAL and 18 NTSC

 

Elementary Stream Export Extended Settings

 


البته من به شخصه و براساس تجربه ای که کسب کردم (تست شده) پیشنهاد میکنم بصورت campus fine خروجی گرفته بشه بهتره. کیفیت خروجی بسیار مطلوبتری در پی داره.

دیگه میل شماست ... ;)


بخش دوم: رایت بروی دی وی دی


ابتدا یک پروژه چدید باز می کنید با مشخصات زیر:


سپس فایلی که قبلا خروجی گرفته اید را در تایم لاین این پروژه قرار میدهید:

سپس دگمه shift+F11 زده و در سربرگ styleگزینه DVD را انتخاب کنید و به سربرگ MOVIE برگردید

سپس گزینه setting را نتخاب کرده و وارد تنظیمات فیلم شوید

سپس تنظیمات را همانند زیر انحام دهید

سپس به سربرگ wirte رفته و تنظیمات نهایی را انجام دهید، DVD را در دی وی دی رام خود قرار دادم و دگمه Createرا بزنید.

موفق باشید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۸
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۳۱)

سلام ممنون بابت آموزشتون به درد من یکی که خیلی خورد اما کاش بنویسید که اگه بخایم برای فایلمون که رایت میکنیم یه منوی فارسی داشته باشیم چی کار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام واس من گزینه ی burn to disk غیر فعاله چجوری فعالش کنم؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
شما فرمت پروژه ای که میخواین DVD رایت بشه باید درست انتخاب کنید
فرمت درست HD PAL 720 هست
اگه اشتباه نکنم
اگه غلط بگید که درستش کنم.
ممنون. ولی یکم بیشتر توضیح میدادین بهتر می شد
پاسخ:
دوست عزیز
کدوم بخش گنگ هست؟
۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۱:۳۰ محسن نجفی
سلام
خسته نباشید
من میخوام یه فیلم رو تو ادیوس 6.2 با کیفیت FOOL HD ویرایش کنم و بعد ازش خروجی FOOL HD بگیرم و روی دی وی دی رایت کنم که بر روی دسگاه دی وی دی قابل پخش باشه.
لطفا از هم در مورد اینکه چطور تنظیمات اولیه پروژه رو انجام بدم و هم اینکه چجوری خروجی بگیرم راهنماییم کنید.
ممنونم واقعا
پاسخ:
سلام عزیز
شما باید تنظیمات اولیه ات
1080 29p باشه البته این عدد 29 بستگی به خیلی ها چیزها داره از جمله fps فیلم خامی که گرفته شده که بین اعداد 25 تا 60 و یا بیشتر متغییره (که من نمیتونم بگم کدوم عدد را انتخاب کنی)
بعد از اینکه شما بصورت AVI (البته پیشنهاد من) گروجی با کیفیت گرفتی
بعد میای ی پروژه دیگه باز میکنی توی ادیوس با مشخصات 720p و سپس طبق آموزش پست dvd رایت میگیری
ولی یک توصیه بهتره از برنامه ConvertXtoDVD استفاده کنی که قابلیت منو سازی هم بهت میده و عالیه
۰۷ مهر ۹۵ ، ۰۹:۱۴ ارزو خسروی
سلام ببخشید خواهش میکنم جواب منو بدید گیر کردم تو قسمت adit و estyle من تنظیمات خوزمو انجام دادم اما وقتی دیوی دی رایت شد ایت منو و تصاویر اجرا نشده بود چیکار کنم
پاسخ:
سلام
با این ایمیل در تماس باشید: ali.eghbaldar2@gmail.com
سلام ، من فیلم رو روی dvd ۹گیگ رایت کردم ،ولی فقط توی لب تاب میخونه توی تلویزیون نشون نمیده ،میشه راهنمایی کنید ،سرعت رایتم با max بود ،ایا مشکل اینه؟؟
پاسخ:
سلام عزیز
شما فیلم بصورت VOB در آوردید ؟ یا بصورت فایل رایت کردید؟
۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۰:۵۹ زهرا میرزایی
سلام ممنون از آموزشتون.وقتی فیلم رو رایت میکنم موقع اجرا در دستگاه های خانگی فیلم عقب و جلو نمیشه دلیلش چیه؟
پاسخ:
سلام خواهش میکنم
خوشحالم که مفید بوده :)
اگه از همین روش استفاده کردید
هیچ مشکلی نداره
قبلا بارها تست شده!
شاید مشکل از جای دیگه ای باشه!
باعرض سلام خسته نباشید ببخشید من با گوشیم فیلمبرداری کردم مجالسی را واندازه اش۱۹۲۰×۱۰۸۰ است لطفا راهنمایی کنید چطوری در ایدیوس ۶ با اندازه ی ویدیوی خام یکیش کنک،،من خودم درست کردم بعدتودستگاه دی وی دی خانگی کوچک یا خیلی بزرگ میشه ممنونت میشم یک راهنمایی  کوچک کنید.تشکر
پاسخ:
منظورتون از فیلم خام چیه و ابعاد اون چقدره؟
منظورم خام یعنی فیلمی که ضبط شده و ویرایش نشده است، ابعادش  (Frame width:1920)و(Frame height:1080) است، ومیگم ابعادش باید چه سایزی باشه که تو دی وی دی خانگی تمام صفحه نشون بده،ببخشید
پاسخ:
دوست عزیز
هیچ فرقی نداره که شما ابعاد تصویرتون چی هست
حتی اگه 4K هم باشه، باز وقتی تبدیل به VOB میکنیم، میشه 720*576 
بنابراین شما اگه میخوای از ایدوس استفاده کنید، از همین روشی که آموزش دادم برید،  تصویرتون نباید بزرگ و یا کوچیک بشه
من پیشنهاد دومی هم دارم و اون استفاده از نرم افزار ConvertXtoDVD هست که ورژن 2016 هم اومده.
قابلیت منو سازی هم داره، ابتدا توی ایدوس کارتونو تدوین بزنید بعد با یک خروجی H264 یا MPEG بدین به این نرم افزار.
 ممنونم از آموزش خوبتون خیلی ازش راضی هستم دستتون درد نکنه بسیار عاللی.
پاسخ:
خواهش میکنم باعث افتخاره

سلام

ببخشید من فیلم برداری کردم حالا تو ادیوس ویرایشش کردم

چه با نرو چه ادیوس رایتش میکنم تو دستگاه dvd نشون نمیده

چیکار کنم که افت کیفیت نداشته باشه و نشون بده

ممنون میشم راهنمایم کنید..

پاسخ:
سلام دوست عزیز
وقتی شما با کیفیت مثلا FHD فیلمبرداری میکنی میشه 1080 ، ولی وقتی تبدیل میکنی به VOB میشه 720
این یعنی اینکه شما با هر برنامه تبدیلش کنی به VOB یا همون DVD از کیفیت کاسته میشه حتی اگه 4K فیلمبرداری کنی!

من توی کامنت ها هم گفتم، پیشنهاد استفاده از نرم افزار قدرتمند ConvertXtoDVD میدم.
موفق باشید.
سلام و خسته نباشید، گزینه DVD برای من غری فعال و فقط بر روی Blue-ray فعال هست. میشه راهنمایی کنید ؟ 

پاسخ:
سلام
در نرم افزار ادیوس؟
توضیح بیشتر بدید و لینک عکس بفرستید لطفا
سلام از قسمت اول که خروجی باید بگیریم از چه قسمتیش برم_میشه اینم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
متوجه نشدم
۲۱ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۴ میکاییل حسینی
باسلام وخسته نباشید      مشکلم اینه که توی ادیوس میخام خروجی بگیرم دکمه شیفت اف11 رومیزنم باز نمیشه فقط مینویسه babylonولی بازنمیکنه یعنی نمیشه اجرا کرد توی تنظیمات چی باید برم  لظفا خیلی ریز توضیح بدید ممنون
پاسخ:
سلام
احتمالا مشکل  اینکه شما پروژه بصورت دی وی دی یعنی 720 باز نکردید

سلام و خسته نباشید 

من یه ویدیو 13 دقیقه ای رو میخوام خروجی بگیرم روی DVD 

اما وقتی به قسمته Burn to disk میرم 

یه پیام میده محتوای پیام هم 

clip with no file infomation were found 

please select restoration method 

وقتی گزینه yes  رو میزنم کله کار پاک میشه 

چیکار باید بکنم ؟ 

پاسخ:
سلام
تا حالا به این مشکل بر نخوردم
اگه نتونستید با edius خروجی بگیرید
پیشنهاد من اینکه خروجی مستقیم مثلا H264 بگیرد و بعد با VSO ConvertXtoDVD تبدیل به VOB کیند.

سلام دوست خوبم

روی نرم افزار رایت داخل ادیوس که گزینه creat disk  رو که میزنم خروجی رو میگیرم ولی  همون فایل  خروجی گرفته شده درون فلش نمیره  و گزینه the file is too large for the destination file system (skip) میاد و داخل فلش نمیره ولی  رایت میشه... لطفا کمکم کنین


پاسخ:
سلام
احتمالا فرمت فلشتون fat هست بصورت ntfs فرمت کنید
سلام ممنون از شما 
من به مشکل برخورد کردم فیلمو ویرایش کردم کات کردم و....
الان میخوام رایت کنم با ادیوس تو دی وی دی نمیتونم کمکم کنین 
پاسخ:
سلام اگه از ادیوس نمیتونیداستفاده کنید
خروجی مستقیم بگیرید مثلا h264
و بعد با نرم افزارهای جانبی مثل  ConvertXtoDVD  رایت کنید
سلام من به تازگی کار میکس رو شروع کردم با ادیوس و الان یه فیلم.عروسی رو با ادیوس مونتاز کردم ولی نمیدونم چه جوری روی دی وی دی بریزم.بدون افت کیفیت اگه میشه راهنامایی کنید ممنون
پاسخ:
سلام
آموزش به دقت مطالعه کنید
در ضمن به این پاسخ که قبلا داده شده دقت کنید:

سلام اگه از ادیوس نمیتونیداستفاده کنید
خروجی مستقیم بگیرید مثلا h264
و بعد با نرم افزارهای جانبی مثل  ConvertXtoDVD  رایت کنید
کسانی که burn to disk رو ندارن
قسمت project setting روبروی گزینه progressive روی upper field رو بزنن و اوکی کنن درست میشه و گزینه ش میاد

با سلام 
لطفا من را راهنمایی کنید فیلم 2 ساعته را که با فرمت   Mpg خروجی می گیرم ضرفیتش نسبت به دی وی دی دو ساعته که با اویوس 4.5 میگرفتم جاش نمی شود لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
با ConvertXDvd به راحتی قابل حله
فرمتی که کیفت بالا باشد ولی حجم آن کم باشد از راهنمای شما متشکرم
پاسخ:
باید از نرم افزارهایی مثل hybrid یا HandBrake استفاده کنی
سلام  من وقتی پروژه و تکمیل میکنم و میخوام بندازم برای رایت  قسمت  movie اصلا درصد و نشون نمیده و سبز نمیشه درواقع اصلا رایت نمیکنه . و بعدش که ضربدر و میزنم هنگ میکنه کلا . ادیوس 7 نصبه برام . 
ارورش هم مینویسه    not responding 
پاسخ:
سلام
دوست من از نرم افزار جانبی ConvertXtoDVD  استفاده کن
۲۴ دی ۹۶ ، ۰۱:۲۲ ابوالفضل
سلام و عرض ادب  
میخواستم ببینم فایل مثل mpg 2  را میشه به طور کامل وبه صورت مستقیم بریزیم روی دوی دی  به شکلی که قسمت  بند ی بهم نده
پاسخ:
سلام
اگه منظورتون بصورت VOB خیر
ولی برای اینکه دسته بندی نداشته باشین توی قستمش روی NONE بزارید
با سلام.
من رو دو تا از سیستمهام ادیوس 7 نصبه
ولی از روز اول هم گاه و بیگاه هنگ میکنه و برنامه بسته میشه.
متاسفانه زیاد هم این اتفاق میفته و واقعا رو اعصابه!مخصوصا موقع خروجی گرفتن یا اضافه کردن افکت.
میخاستم از همکاران و دوسنان گرامی انجمن بپرسم که این مشکل اپیدمی هست یا فقط من باهاش مواجهم!
اگه راهنماییم کنین بسیار ممنون میشم/با سپاس
پاسخ:
سلام
دوست عزیز این مشکل بخاطر Crack ها و یا Path ها پیش میاد
از ادیوس 6.8 به بعد بخاطر پیچیدگی در نصب و راه اندازی این انتفاقات طبیعیست
دنبال crack استانداردتر بگردید
با سلام من برای رایت کردن برام مشکل پیش امده.مشکلم اینه که نمیدونم چرا دی وی دی که میزارم رایت کنم قسمت درایو اصلا فعال نمیشه و کم رنگه
پاسخ:
سلام
تصویر بفرستید
سلام خسته نباشید خیلی ممنون بابت پاسخ به سوالها...من ادیوس هفت کار میکنم موقع خروجی گرفتن به مشکل میخورم که مثلا فیلمی که دو ساعت و نیم هست رو میخوام روی دی وی دی خروجی بگیرم ولی انقدر طول میده و در اخر ارور میده ... نمیدونم چیکار کنم ...
سوال بعدی چطور میشه هم خروجی رو دی وی زد همزمان هم خروجی روی هارد ..
پاسخ:
سلام
وظیفس
ایمیل دادم بهتون
با سلام. ممنون از راهنمایی خوبتون. فقط من اون فرمتی که برای خروجی گفاین استفاده کردم. تصویر جدا و صدا جدا ذخیره میشه. میشه لطفا راهنماییم کنید. منظورم خروجی mpeg
پاسخ:
سلام
خواهش میکتم
درست متوجه منظورتون نشدم
یعنی چی جدا جدا شده؟
باسلام 
از پروژه نیمساعته .میخواستم 3 قسمت دلخواه خروجی بگیرم لطفا راهنمایی کنید ؟
پاسخ:
برای هر قسمت باید یک Sequence درست کنید و هر sequence را جداگانه خروجی بگیرید.
سلام 
خسته نباشید
من مشکلم اینه موقع خروجی گرفتن گزینه burn to disk کار نمیکنه کمرنگه چیکار باید کنم؟
پاسخ:
با کدوم نرم افزار؟
سلام من تو sequence مشکل دارم وقتی وارد صفحه burn to disk میشم هیچ sequence ای اونجا نیست ک انتخابش کنم یعنی چیزی نیست ک انتخابش کنم و رایت کنم چکارکنم توروخدا زود جواب بدید من کارم خیلی گیره. ممنونم
پاسخ:
سلام
ببینید باید شما sequence ببینید
میشه ی عکس بفرستید ببینم

سلام 

داخل نرم افزار ادیوس قسمت burn to disk گزینه dvdغیر فعاله فقط گزینه بلوری فعاله وامکان فعال سازی گزینه dvdوجود نداره حتی برنامه رو مجدد نصب کردم ولی درست نشد راه حلش چیه؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی