آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

این لیست در حال بروز رسانی ایست و یکی از بروز ترین لیست های موجود است ...

تاریخ آخرین بروزرسانی: 26 اسفند 1397

نکته:

  • به افرادی که جلوی دروبین هستند میگیرند CAST و به افرادی که پشت دوربین هستند (عوامل) CREW گفته می شود ولی بطور عام و همه گیر متاسفانه به هر دو گروه Cast اطلاق میشه که اشتباه است.
  • به بین تیتراژ آغازین با پایانی فرق وجود دارد. به تیتراژ آغازین Title و به تیتراژ پایانی Credit گفته میشود که باز هم بطور عامل به هر دو Title اطلاق می شود.


... به منظور مشاهده لیست کامل عوامل به انگلیسی کلیک کنید ...

(منبع اصلی: درگاه فیلم ایران)


منابع:

  1. iranshortfilm.blogfa.com
  2. امید استاد
  3. www.studiobinder.com
  4. علیمحمد اقبالدار
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۹
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۲)

۰۹ آبان ۹۶ ، ۰۰:۰۶ یوسف شهیدی فر
سلام
ممنون از زحمتی که کشیدید. به نظرم بهتر بود معادل سازی با اسامی فارسی هم انجام می دادید. مثلا در مورد DP نوشتید کسی که قاب بندی و نورپردازی به عهده اوست. خب نام فارسی اش هم بنویسید در آخر که منظورتون مدیر فیلمبرداری هستش. با این حال عالی بود و لطفا سعی کنید کامل ترش کنید چون اسامی زیادی هنوز مونده که قید نشده. می تونید روی کمک من حساب کنید. موفق باشید
پاسخ:
سلام یوسف جان
دقیقا حق با شماس
باور کنید همین موارد هم با گرفتاری زیادی جمع آوری شده
اگر دوستانی مثل شما همراهی کنن این لیست زودتر آماده میشه
سلام 
دوست من لطفا" عکاس فیلم به لاتین چه میشود!؟
در ضمن آنچه که دقت کرده ام فکر می کنم یک عنوان در پوستر فیلم با تیتراژ فرق می کند , مثلا" در پوستری دیدم عکاس فیلم با این عنوانstillphotographer نوشته شده
پاسخ:
سلام
بله، تیتراژ بشدت یک تکست حرفه ای هست
در فیلمسازی still یعنی یک فریم از فیلم، بنابراین still photographer میشه عکاس پشت صحنه
در مورد عکاس پوستر هم همینطور هست میتونه اسم خاص باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی