آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

۰۴ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۰

نکات کارکردی فیلم نامه نویسی

من (علیمحمد اق) در این پست سعی خواهم کرد، تا مطالبی را که در رابطه با فیلم نامه نویسی از استادان، کتاب و یا بصورت تجربی کسب می کنم، به ساده ترین حالت و روشنی و سلیسی برای دوستداران سینما و فیلم سازی بیان کنم.
امیدوارد که از این مطالب استقبال شده دوستان ارادات آن را متذکر شوند.
با  تشکر

0) خط ناظر (خط هویتی)
به یک جمله اطلاق می کنم که در آن نویسنده، کل ماجرای فیلم را بتواند در آن جمله توضیح دهد. (شامل ابتدا، مختصری از بدنه (اجباری نیست) و انتها)

1)  ریتم نوشتاری
برای آنکه ساختار فیلم نامه بدون اشکال باشد و فیلم نامه نویس در کمترین حالت دشواری قرار بگیرد.
نخست اقدام به نوشتن داستانِ طرح خود کنید و در این حین باید ابتدا - بدنه - انتها داستان شما کاملا مشخص شود.
و سپس شما فیلم نامه خود را شروع کنید.
** البته در این بین ممکن است که طرحی که مدنظر شماست ساختار داستانی نوشتاری ای نداشته باشد. به عبارتی بسیار بصری و انتزاعی باشد. در این حالت توصیه می کنم که تنها خط هویتی را مدنظر قرار داده و مستقیم به سراغ فیلم نامه بروید. ( این حالت بیشتر در فیلم های کوتاه رخ می دهد {تجربه شخصی} )

ادامه دارد ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۴
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی