آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

سلام

واقعا منتظر همچین نرم افزاری بودم

دیگه باید کم کم وارد کارهای حرفه ای با ابزار آلات حرفه ای شد.

این پست از دست ندید :)


به تجسم و بازسازی صحنه های پیچیده فیلم قبل از فیلمبرداری «پیش تجسم» ( Pre-visualization یا اختصاراً Pre-vis) گفته می شود. در واقع پیش تجسم عملکردی مشابه استوری بورد دارد با این تفاوت که به خاطر خلق فضاهای انیمیشن سه بعدی نزدیک به واقعیت، بسیار کامل تر و مفیدتر از استوری بورد است. مشکلی که در مورد نرم افزارهای مخصوص پیش تجسم وجود دارد این است که اولا این نرم افزارها گرانقیمت هستند، چیزی بین چند صد تا چند هزار دلار، و ثانیاً به دلیل پیچیدگی شان حتما باید یک pre-vis artist یا متخصص پیش تجسم برای بازسازی صحنه ها به کار گرفته شود.

اینجاست که نرم افزار ShotPro وارد عرصه می شود. یک نرم افزار مخصوص previsualization که مخصوص سیستم عامل موبایل iOS و سیستم عامل دسکتاپ OSX عرضه شده و قرار است به زودی نسخه Android آن هم بیاید و قیمت آن فقط 30 دلار است. بعلاوه نسبت به نرم افزارهای پیچیده مدلسازی سه بعدی، محیط کاربری بسیار ساده تری دارد و می توانید هر نوع ترکیب بندی با هر میزان پیچیدگی را در آن خلق و بازسازی کرده و با تیم فیلمبرداری به اشتراک بگذارید.


اما ShotPro چه امکاناتی دارد:

Blocking: با این نرم افزار چیدمان صحنه فقط چند دقیقه طول می کشد. به کمک کنترل های نرم افزار می توانید به سرعت مکان دوربین ها، وسایل صحنه، بازیگران و تجهیزات نور را مشخص کنید یا تغییر دهید. سیستم شبکه ای نرم افزار با واحد فوت/متر چیدمان دقیق عناصر را ممکن می سازد.

Lighting: می توانید صحنه بازسازی شده خود را نورپردازی کنید. کنترل رنگ، روشنایی و موقعیت نور صحنه در دستان شماست.

Cameras: کنترل دوربین را به دست بگیرید؛ زاویه، چرخش، زوم، موقعیت و عمق میدان. می توانید به هر صحنه چند دوربین اضافه کنید یا لنز دوربین را به دلخواه خود بین 20 تا 350 میلی متر تنظیم کنید.

Characters: عادی، رسمی، پزشکی، پلیس، زندانی، ارتشی، پیر، کودک و خلاصه هر نوع شخصیتی که بخواهید در نرم افزار موجود است و می توانید حرکات یا حالات چهره خاصی را برای آنها تعیین کنید یا آنها را در موقعیت های حرکتی متفاوتی مثل راه رفتن، دویدن، شنا کردن و غیره قرار دهید.

Props: انواع مختلف وسایل صحنه شامل گیاهان، خودروها، آب، خیابان ها، ساختمان ها، مبلمان، و حتی افکت ها در نرم افزار موجود است.

Keyframing: شخصیتها، وسایل صحنه و دوربین ها را به حرکت در آورید. یک صحنه سه بعدی یا دو بعدی متحرک را بازسازی کنید که بعداً راهنمای شما سر صحنه فیلمبرداری باشد.

Exporting: زمانی که بازسازی صحنه ها تمام شد می توانید از آنها در سرعت 60، 30 یا 24 فریم در ثانیه در فرمت 1080، 720، 480 یا 240 در قالب یک فایل MOV خروجی بگیرید.


وب سایت شرکت: shotprofessional.com


منبع: فیلم چی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۲)

salam...in narm afzaro chejoori bayad tahye kard??mishe rahnamayi konin lotfan
پاسخ:
سلام متاسفانه بنده هم دنبال این نرم افزار هستم و هنوز فایل دانلودشو پیدا نکردم
سلام..برای خرید این نرم افزار هم مشکلات زیادی وجود داره..آیا میشه تهیه کرد این نرم افزارو؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی