آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

با سلام

خوب احتمالا با حرف ( i ) و ( p ) در پشت مقدار بیت/فیلد بر ثانیه برخورد کردید و 100% دیدید.

مثال : 29iو 29p و یا 59i و 59p

خوب این حروف در واقع اول عبارات interlaced و progressive  است.

i = interlaced 

p = progressive 

برای مشاهده مقاله کامل به سایت مرجع مراجعه کنید (کلیک کنید)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۲
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۶)

متشکر کامل و روان قابل فهم  بود
پاسخ:
خواهش میکنم.
سلام -چرا وقتی پروژه را progressive میبندیم دیگه امکان برگشتش به interlace وجود نداره؟
پاسخ:
ُسلام
شما  تست کردی نشد؟
من قبلا انجام دادم
uper fild و lowe fild چه تفاوتی دارند و تاثیر انها
پاسخ:
http://blog.ir/panel/filmmaking/post_edit/381
سلام
ممنون بابت مطلبتون
بهتره فیلممون رو با چه حالتی ایجاد کنیم که در تمام سیستمها نشون داده بشه ؟؟؟
مثلا من ی فیلم رو با تنظیمات HD 1920× 1080 29.97p  ایجاد کردم
و خروجی h264 گرفتم  الان تو بعضی سیستما درست نشونش میده تو بعضیا نه .میتونه مشکلش بخاطر این مسائلی که بیان کردید باشه؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
من اول باید بدونم دقیقا مشکل چیه؟
منظور شما از اینکه در بعضی از جاها درست و در بعضی دیگه مشکل داره دقیقا چی هست؟
 سلام
تو بعضی سیستما مثل سی دی خش دار نشون میده  درست نشون نمیده .
یا بهتر بگم چطور وسط فیلم پارازیت می افته اونطوری میشه 
پاسخ:
ببینید بطور تخصصی این موضوع به پخش کننده فیلم مربوط میشه نه خوده فیلم
بعید میدونم شما چیزیو اشتباه کرده باشی
البته این فقط حدسه
روش دیگه ای هم امتحان کردید؟
من فکر میکنم توی این پاراگراف جای اینترلیس و پروگرسیو جا بجا شده!
چون سرعت پروگرسیو بالاتر از اینترلیس است.

با در نظر گرفتن این نکات متوجه می‌شویم که ویدیوهای Interlaced در حرکت نسبت به تصاویر مشابه Progressive روان‌تر به نظر می‌رسند. در مقابل وقتی ویدیوی Progressive را متوقف می‌کنیم و می‌خواهیم یک فریم را ویرایش کنیم، کار ساده‌تر خواهد بود. در بزرگ کردن تصویر هم وضعیت ویدیوهای Progressive بهتر است. بنابراین در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که هنگام اعمال تغییر، ویدیوی Progressive افت کیفیت کمتری دارد.



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی