آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

موضوع پست شماره (3) : قانون مثلث های طلایی (golden triangles)

پس از نقطه و خط،‌شکل هندسی سومین عنصر ساخت سطح است . ما سطح دیدگانیی ( مثلث دیدگانی ، دگرگونیهای مثلث دیدگانی ، شکلهای دیدگانی ) را که به وسیله تعدادی خط محدود می‌شود، از سطح پری که توده‌ای را تشکیل می‌دهد جدا می‌کنیم . 
این سطح پر می‌تواند از یک رنگمایه تنها یا چند (دایره رنگ|رنگمایه)) شکل گرفته باشد. 
شکلهای هندسی پایه‌ای عبارتند از مثلث، دایره و مربع . 
مثلث شکل هندسی فعالی است . وضعیت متعارف آن ( که مانند هرم است) به آن حرکتی روبه بالا می‌دهد. در بحث مثلث دیدگانی ،‌ گرایشهای کلی و امتدادهای مثلث را مشخص کرده‌ایم. 
این اصلها برای سطح مثلثی نیز معتبر هستند. رشته‌ای از مثلثهایی که پهلو به پهلوی هم نهاده شده‌اند، بلافاصله رشته‌ای از مثلثهای دیگانییرا به وجود می‌آورد که وضعیت وامتداد آنها به کلی بامثلثهای اولی ضدیت دارند. ( عکس سمت راست) 
در عکس زیر مثلثهای تیره‌ای که به وسیله شیروانیها شکل یافته‌اند ، از تعادل بخشیدن به حرکت روبه بالای شیروانی سفید ناتوان هستند.

















منبع: roshd.ir - akasi.net



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۹
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۱)

سلام و وقت بخیر 

ممنون از مطالب خوب و آموزنده تون...میتونم بپرسم که این مطالب(تکنیکهای ترکسب بندی) رو بصورت مدون و تکمیل تر کجا میتونم پیدا کنم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی