آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»


نکاتی مهم درباره فیلمسازی با بودجه محدود


به راستی راز موفقیت فیلم‌هایی که با بودجه محدود ساخته می‌شوند چیست؟ اگر کیفیت ساخت پایین باشد، چنین فیلمی ذره‌ای ارزش نخواهد داشت. اما اگر ایده به خوبی اجرا شود، فیلمی با بودجه محدود نیز به می‌تواند به اندازه موارد دیگر دیده شده و مورد تحسین قرار گیرد.


فستیوال فیلم No Budget، که در حوزه فیلم‌های مستقل فعال است، رعایت این چهار نکته را به علاقه‌مندان فیلمسازی پیشنهاد می‌دهد:


۱. از امکاناتی که در اختیار دارید استفاده کنید


درباره امکاناتی که در اختیار دارید یا امکان تهیه آن‌ها برای شما میسر است، فکر کرده و سعی کنید داستان خود را حول این موارد شکل دهید. بسیاری از ایده‌ها ممکن است دور از دسترس به نظر آیند، اما امکان عملی ساختن با بودجه‌ای کم و محدود نیز امکان پذیر است.


۲. از همه منابع و افراد در جهت پیشرفت کار بهره گیرید


تمام منابع و امکانات را در جهت درست و برای پیشرفت پروژه به خدمت بگیرید. در حقیقت، زمانی که کاری را نه به خاطر پول، بلکه از روی علاقه قلبی انجام می‌دهید قطعا در آن موفق خواهید شد.


3. زمان آمادگی رایگان است، از آن استفاده کنید!


همه چیز از تیتر این مورد معلوم است. از زمان آمادگی و تمرین کمال استفاده را ببرید. تمرین فیلمبرداری سکانس‌ها، یادداشت جزئیات، آماده ساختن بازیگران و دیگر اعضای تیم و فراهم ساختن استوری بورد همگی در این مرحله جای می‌گیرند.


در این صورت، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منابع، تجربه بهتر و حرفه‌ای تری برای خود و همراهان‌تان رقم خواهید زد.


۴. محدودیت، خلاقیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ پس درباره سرمایه اهمیت ندهید


به یاد داشته باشید با وجود محدودیت‌های مختلف، از جمله کمبود بودجه، هیچگاه نباید مانع اجرای ایده‌های ناب و رسیدن به اهداف والا باشد و همواره و با استفاده صحیح از منابع موجود می‌توان موفق بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۱
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی