لنزهای سینمایی ( ARRI - ZEISS - CANON - SONY)
سلام
به معرفی و تفاوت های مهترین لنزهای سینمایی خواهیم پرداخت
ARRI Lenses
این پست در حال تکمیل شدن است.
1) Signature Prime Lenses - لنزهای فیکس سیگنیچر
سازنده: ARRI
جدیدترین سری لنزهای آری محسوب می شود.
این سری در 16 large format در قالب Super 35 ارائه شد.
مانت این سری: LPL
سری لنزها:
12/1.8
15/1.8
18/1.8
21/1.8
25/1.8
29/1.8
35/1.8
40/1.8
47/1.8
58/1.8
75/1.8
95/1.8
125/1.8
150/1.8
200/2.5
280/2.5
2) Master Prime Lenses - لنزهای فیکس مستر
سازنده: ARRI و ZEISS
سری لنزها:
12/1.3
14/1.3
15/1.3
16/1.3
21/1.3
25/1.3
27/1.3
32/1.3
35/1.3
40/1.3
50/1.3
65/1.3
75/1.3
100/1.3
135/1.3
150/1.3
3) Master Anamorphic Lenses - لنزهای مستر آنامورفیک
سازنده: ARRI و ZEISS
سری لنزها:
28/1.9
35/1.9
40/1.9
50/1.9
60/1.9
75/1.9
100/1.9
135/1.9
180/2.8
4) ULTRA Prime Lenses - لنزهای فیکس الترا
سازنده: ARRI و ZEISS
این سری از لنزها در سه دسته ی: 1-ULTRA Prime Lens و 2- ULTRA Prime 8R و 3- ULTRA Prime LDS ارائه شده اند.
سری لنزهای ULTRA Prime Lens:
8R/2.8
12/2
فوکال های 14 - 16 - 20 - 24 - 32 - 40 - 50 - 65 - 85 - 100 - 135 - 180 با T-stop معادل 1.9 ارائه شده اند.
لنز 8R:
2.8 تا 22 استاپ
تصویری با اوجاج بالا که مناسب تصاویر حرکتی و یا تصاویر خلاقانه ی خاص است.
توجه تصویر بصری این لنز با 8mm Fisheye متفاوت است.
لنزهای LDS:
مانت: PL
فوکال: 12 - 14 - 16 - 20 - 24- 28 - 32 - 40 - 50 - 65 - 85 - 100 - 135 - 180 با دامنه ی متغییر دیاف 1.9 تا 22
5) ZOOM Lenses - لنزهای زوم
در 5 سری ارائه شده اند:
الف) Alura Studio Zoom در دو فاصله کانونی 18-80 و 45-250
ب) Alura Lightweight Zoom در دو فاصله کانونی: 15.5-45 و 30-80
ج) Ultra Wide Zoom در فاصله کانونی 9.5 تا 18
د) Alura Extender
ث)Anamorphic Ultra Wide Zoom در فاصله کانونی 19-36
6) Master Macro 100
در T-stop های 2.0 تا 4.3 و 32 معرفی شده است.
منابع: