آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

آفرینش فیلم

«من هم در اولین قدمِ آفرینشِ دنیایِ هنرِ سینمایی هستم»

با سلام

قبل از خواندن این پست، پست شماره (1) را بخوانید: از اینجا


در این پست در رابطه با نقش لنزها در عمق میدان صحبت خواهیم کرد.

(1)

بطور کلی؛ هر چقدر با لنز تله‌تر عکسی بگیریم، عمق میدان کمتری داریم. فرض کنید دو عکاس، یکی با لنز 200 در 30 متری یک فرد و دیگری  با لنز 85 در 15 متری همان فرد از آن شخص عکسی می‌گیرند. عکسی که عکاس اولی با لنز 200 می‌گیرد عمق میدان کمتری دارد.

سایز سنسور. در دوربینهای دیجیتال به جای نگاتیو از سنسور استفاده می‌شود. هرچه سایز سنسور بیشتر باشه در اپرچر ثابت، عمق میدان کمتری داریم. و هرچه سنسور کوچکتر باشد، در اپرچر ثابت، عمق میدان بیشتری را دارا می‌باشیم.

 

(2)

از طرفی نقش دیاف (f) در عمق میدان اساسی است. هر چقدر دیاف شما بازتر باشد، نور بیشتر از سوژه (سوژه ای که فوکوس روی آنن است) وارد شده و عمق میدان (تصاویر بغیر از سوژه) کمتر یا تارتر است.

dof


منبع: omidrahmani.persianblog.ir و خودم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۴
بنیامین آرمان طلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی